thehardway

Direktlänk till inlägg 22 mars 2015

skrika,skratta eller gråta?

Av meliiiissaa - 22 mars 2015 03:20

Efter ex antal dagar hemma, så åkte jag till V i fredags. Var så längtig(v:s alldeles egna ord) efter honom! Trotsade min rädsla och oro och tog tåget till honom. De gick bra & ja tänkte " ja men detta fixar jag ". Vi hade en sån riktig tjockis-dag/k] vi bestämde oss för att pizza. Skitbra tänkte jag,nu håller sig sockret uppe. Sen gjorde han pannkakor med nutella & de om nått borde hålla sockret uppe. Men nej.. trots att ja ätit som en häst i flera timmar så hamnade sockret på 1.8 Och där satt jag på golvet hemma hos V, och ännu en gång kämpade jag emot att inte svimma och samtidigt äta.. Fast de med ätande och drickande fick V sköta åt mej, för ännu en gång klarade jag inte av de själv. Sockret gick upp och sen ner igen, sen låg jag istället i hans knä & då försvann jag(svimmade) 2 gånger. Vaknade av att han ropade på mej. Sen ringde han ambulansen och dom kom.. stack mej 6 gånger innan dom hittade ett kärl, fick 5 sprutor med glukos. Sen var det jlart & ja lämnades kvar att fortsätta kämpa med detta själv.


Lördag Vaknar flera gånger under natten, av rädsla. Lyckas somna om och vaknar med ett socker på 7.6 tar mina 2 enheter lantus, äter först en banan och sen blir ja sugen på korv & bröd äter lite av de & sen tar jag en munk (älskar munkar mvh tjock). Sockret går upp till 22.6 (!!!!) tro det eller ej men jag blev glad av att se HÖGA siffror. Efter lite glädje begav ja mej ner till mitt rum för att göra lite armband och tänka på annat! 40 min senare blir ja sugen på o'boy, beger mej då upp för att fixa o'boy & kollar sockret och då har jag sjunkit till 13.4 Tar fram den största koppen ja kunde hitta och gjorde o'boy och fortsatte med mina armband. Efter ytterligare 40 min så blev ja hungrig, så ännu en gång begav ja mej mot köket. Kollade sockret och då låg ja på 4.4 irritationen som kom,illska och rädslan kom också på samma gång. Åt iallafall som en häst och drack som en. Efter 15 min börjar jag känna mej yr, ber pappa att hämta min BS mätare, ja kollar sockret och då ligger ja på 2.9 HEJJA. Mamma ringer ambulansen direkt, för vi vet ju alla vad som hända ska. Pappa sätter sig breve mej och försöker för 21:e gången att lugna ner mej. Ambulansen kommer, dom tittar på mej, hittar ett kärl(på första försöket dessutom!)säger att jag är vit och att dom ska köra in mej till akuten. HEJJA HEJJA! Kämpar mej bort till deras bil & lägger mej. Resan till akuten var nog värst, de gick fort och ja såg alla bilar bakom oss...twi. På akuten tog som BS och prover och sen fick jag min första påse glukos. Pratade med någon doktor som sa direkt att han tänker lägga in mej & att ja de räcker med att ja lidit i 21 dagar nu. Vääääldigt blandade känslor, men okej bit ihop Melissa och håll käften.
Kommer upp till avdelningen ja ska vara på,dom rullar in mej på rummet & ja berättar exakt allt som har hänt. Och som svar får ja " vi förstår inte vad som händer " & " du blir en svår nöt att knäcka, ska bli spännande att följa detta ". Hej mitt namn är Melissa och jag känner mej som en forsknings mus.
Sockret låg på 5.4 på akuten med glukos i dropp, på avdelningen när ja kom fram låg ja helt plötsligt på 3.5 även då med glukos i dropp. Pappa körde och köpte mat, ja åt ännu en gång som en häst och drack, hade fortfarande glukos kvar när ja åt. Sen kom dom och kollade sockret då hade ja stigit till 10.0 och sjuksköterskorna blev glada! Men inte jag, för ja vet vad som kommer hända. Från 10.0 till 8.5 till 2.1 nu.. Och här ligger ja ENSAM trots att ja ligger så jävla lågt IGEN. Fick en macka och juice & dom snabbade på droppet. Antagligen så kommer dom igen och kommar ifall de stigit.
Har inte kunnat somna en sekund, och klockan är bara (!!!) 03:18.. snart frukost här ju!
Saknar V,saknar mina föräldrar,saknar mina vänner & saknar hela min familj. Fuck detta.

 
 
ådii

ådii

22 mars 2015 06:49

Men shit, ramlade in på din blogg och var tvungen fortaätta läsa trots att tiden är knapp.
Usch! Jag finner inga ord. Hoppas du får någon ordning. Kram!

http://mizzsunshine.bloggplatsen.se

meliiiissaa

22 mars 2015 07:51

Vad ag blev att du ville fortsätta läsa! Det hoppas jag också. Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av meliiiissaa - 2 augusti 2015 20:56


Jag har alltid varit den som inte velat prata om jag mår dåligt, har aldrig velat prata om min diabetes med någon. Har alltid sagt att jag mår bra när sockret varit dåligt, mest för att ja inte vill att dom som frågar ska oroa sig. Men nu efter all...

Av meliiiissaa - 2 augusti 2015 09:42


Kurva betyddr h..ra på bosniska hihihi, lika kul varje gång. mvh dålig humorSåhär såg de ut igår då.. ...

Av meliiiissaa - 1 augusti 2015 22:21


..4 månader senare, ja lever fortfarande!    Mycket har hänt sen 4/4 haha, jag blev aldrig skickad till Lund pga att ja kände att ja inte fick någon hjälp av mitt diateam. Istället så fick ja vara en bitch och tjata till mej en pump, efter många ...

Av meliiiissaa - 4 april 2015 14:38

" för att må bra så måste du göra saker för dej själv. "   Dessa dagar sen jag kom hem från sjukan har varit kaos, eller ja allt mellan kaos och lycka. Jag trodde att allt var påväg att bli bra, visst jag låg högt i sockret men vi alla trodde a...

Av meliiiissaa - 25 mars 2015 16:47

Blir ett uppehåll på bloggen. Måste ta mej igenom allt detta äckliga skitet, måste hitta energi och ork till att vilja fortsätta. Måste hitta energi till att sluta mej själv,min diabetes och allt annat äckligt jävla helvete. #fuck dia...no fuck e...

Presentation


Livet med Diabetes Mellitus 1.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards