thehardway

Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av meliiiissaa - 1 augusti 2015 22:21

..4 månader senare, ja lever fortfarande! 


Mycket har hänt sen 4/4 haha, jag blev aldrig skickad till Lund pga att ja kände att ja inte fick någon hjälp av mitt diateam. Istället så fick ja vara en bitch och tjata till mej en pump, efter många om och men då alltså. Hade också en sån CGM mätare som mätte mitt blodsocker varje femte minut, men eftersom att region skåne är snåla så får man inte ha en sån egen, föralltid typ, om man inte bekostar en sån själv. Men iaf efter att ja fått låna den 1 månad så frågade min ssk mej om jag ville ha en mätare som heter Libre, ja visst varför inte tänkte jag.. Så ja frågade vad det var för mätare och då sa hon " man sätter fast en liten sensor på armen som mäter ens socker, och så tar man mätaren och skannar över & visar den blodsocker värdet som är nu och 8 timmar tillbaka" ALLTSÅ HUR UNDERBART LÅTER INTE DE DÅÅ??? Ja tackade ja direkt, ville ha den helst igår. Bara känslan av att slippa sticka sig mellan 20-35 gånger om dagen i fingrarna, och gjort de i typ snart 14 år, HEAVEN LIXOM.  Så någon vecka efter fiCk jag denna underbara sak! Förutom att jag vill svimma och mår illa varje gång ja ska byta sensorn så ÄLSKAR jag den något djävulskt & den har gjort allt sååå mycket enklare, tro det eller ej. 

Dagen ja fick den (16/4) så fick jag välja vilken pump jag ville ha, vilken som skulle passa mej osv osv. Även där fick ja bli en bitch. Jag hade läst om en pump som heter Accu-Chek Insight, den var väldigt liten,smidig och hade en fjärris, ja fastnade för den väldigt fort ochkände att ja ville ha den. Meeen min ssk och la familia hade annat i planen, dom ville att ja skulle ha en annan som man kunde koppla på den där CGM-mätaren, men det ville inte ja pga att ja inte ville ha en massa saker på mej. Har alltid varit den som har dåligt självförtroende osv osv, så att få en pump var redan så jobbigt även om ja visste att den kunde hjälpa mej att må bättre. Men iaf den blev den pumpen som jag ville ha!  :D :D :D  

Så den 25/5 blev ja med min pump a.k.a AGDA som V har döpt den till, mycket gulligt tycker jag då :) :)

..och kan också berätta att den har gjort ett under med mitt bs och mitt liv. Allt blev så mycket enklare, det blev lättre att få kontroll på sockret & ja fick tillbaka lite kontroll över min kropp.

Det tog självklart tid innan ja fick rätt doser och sånt, och jag har fortfarande inte hittat rätt men är så mycket bättre än innan. Och jag mår bra, nej. Jag mår så jävla mycket bättre nu än vad jag någonsin har gjort innan! 

Vill aldrig va utan min Agda och vill aldrig mera gå tillbak till insulinpennor, någonsin! 

LÄNGE LEVE AGDA!!!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet med Diabetes Mellitus 1.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards